25. juuli 2012

40. päev

BAM-iga selleks korraks siis kõik.
Taishetist Tõndani trassist jäi läbimata vaid Baikali põhjaosas paarisajakilomeetrine lõik, eelmisel aastal BAM-il käinutel on seegi tehtud ning seega
läbitud kogu autodega sõidetav BAM-i osa.

Tsharas vahetati LC 80 kardaanirist ning piduriklotsid, misjärel masin taas liikumisvõimeliseks muutus.

Uue jõuga liikusime edasi, läbi ööpimeduse ja üle lagunenud sildade.

Kuna vihmaperiood oli alanud, siis oli ka tee tundmatuseni muutunud võrreldes eelmise aastaga - kuivades jõesängides mässasid vahused lained, vesi oli
viinud teetruubid ja meetrite viisi teetammi, rajad olid ligedad ja libedad. Öösel sildade ületamine ei kuulunud kindlasti parimate ideede hulka, ent
kuna laagriplatse polnud, siis pidime visalt ja unega võideldes edasi rühkima.

Hommikul Kuanda jõe äärde jõudes tekkis taaskord lootusetuse tunne - jõgi oli nii ülal, et varasematest aastatest tuttavad paigad olid puha vee alla
uppunud. Kohalike sõnul pidavat vesi üle aastakümnete rekordkõrgusel olema. Jõgi ise otseloomulikult ületamatu, raudteesild suletud ja ülesõit
"siilidega" tõkestatud, valvur äraostmatu.
Möödusid masendavad 4,5 tundi, misjärel õnnestus ühele natshalnikule altkäemaksu anda ja siva üle silla lipsata.
Lahkusime kiirkorras objektilt, vahelejäämise korral oodanuks meid pikaajaline kinniistumine ning valvurit näkkupeks.

Edasi läks juba lihtsamaks - vähemalt Siberi mõistes.
Mõned sügavad kraavid, kivide otsa kõikuma jäänud ja poolkülili vajunud autod, Muhomar-Väintsi poriga katmine jne.
Nagu kõik tõdesid, siis sel reisil oleme kõike täie raha eest ja rohkemgi saanud!

Ning jõudsime Vitini sillani.
600 meetrit pikk, paarkümmend meetrit kõrge, autolaiune ja ilma piireteta sild viis taaskord üle kiirevoolulise jõe. Lisaks veel vihm, mis sillapalgid
libedaks leotanud.
Sellest sillast pidime üle sõitma...

Loomulikult me seda ka tegime.
Neil, kes jalgsi üle kõndisid, tekkis juba veerand silla peal tõsine hüpnoosiefekt. Kõikuv sild, paarkümmend meetrit vabalangemist veeni, sadu meetreid
ohtlikku silda mõlemas suunas, vihm ja libe jalgealune - silme ees võttis ruttu virvendama.
Autojuhid pidid lisaks hoidma autosid sillal.
Hiluxi kastis filmiv Muhomar aga tõdes, et seekord ületas ta küll riskipiirid.
Juba Vitimi sild ise oli kogemus, mille nimel tasunuks nii kaugele kodust tulla - meil on taolisi kogemusi juba mitme eluea jagu kogunenud.

Lõpuks olime pikast päevast nii väsinud, et enamus nõustus isegi raudteejaama perroonil ööbimisega.

Taksimas saime vanade tuttavate juures autosid remontida: Hiluxile puksid esivedrude vahele ja varuratta kronsa timmimine, LC 100 piduriklotside
vahetamine jms.

Veidi hiljem muidugi otsustasid LC 80 stabika küljest "irduda need asjad, mis seal olema peaksid".

Loodetavasti viimase käreda jõe juures näitasime kaldal vee alanemist ootavatele kohalikele, kuidas gorjatshie estonskie parni jõge ületavad - kolm
autot köitega üksteise sappa ning hooga läbi kärestike ja üle kivirahnude. Hiluxil käisid igal juhul lained üle katuse.

Kohtasime Moskva offroadmatkajaid, kes valgustasid meid eesootava osas.
Nähes ligiveerevaid Ssangjong Rexton pargimaastureid venisid me seltskonna näod naerule - kui need juba läbi said, saame meie iga kell.

Loomulikult sai taaskord liiga vara hõisatud - järgnes sadakond kilomeetrit künklikku teed, kus kiiruseks kujunes 15 km/h.
Vahepeal sai õnneks ka raudteesillale rallit sõitma põigatud ent keskmiselt iga 2 km tagant tuli mõne jõe ja raudteesilla tõttu taas auklikule ja
künklikule külateele pöörata.
Tõeline BAMmiauk, peab tõdema.

Öösel viimaseid kilomeetreid mööda raudteetammi sõites pidas Muhomar veel liigutava ja dramaatilise hüvastijätukõne BAM-ile ning võis selle reisietapi
lõpetatuks lugeda.


Ees ootab aga Baikali idakallast mööda kulgev kurikuulus ja ränkraske maastikutrass "110", mille läbimine on iga vene offroadsõitja unistus.
Me kavatseme olla esimesed eestlased, kes selle karmi raja läbivad.


____________________________________
Marko "Kirjanik" Kaldur
Siberi ekspeditsiooni MAGADAN 2012 kroonik
www.magadan2012.blogspot.com

Meie asukoht online:
www.g4s.ee/4x4reisid

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar